REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO JOGAONLINE-NACODZIEN.PL
SPIS TREŚCI:
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- ROLA JOGAONLINE-NACODZIEN.PL
- OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
- USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SERWISIE INTERNETOWYM
- WARUNKI AKTYWACJI I REZYGNACJI Z SUBSKRYPCJI
- ZASADY KORZYSTANIA Z TREŚCI CYFROWYCH
- KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE
- PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO
- OPINIE KLIENTÓW
- NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://jogaonline-nacodzien.pl (dalej jako: „Serwis Internetowy”, „Serwis” lub „Jogaonline-nacodzien.pl”).
Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi korzystanie z zasobów oraz funkcjonalności Serwisu Internetowego przez usługobiorców, w tym dokonywanie płatności.
Niniejszy regulamin, w razie podjęcia przez Państwa decyzji o zakupie dostępu do naszych treści, reguluje warunki zawarcia i realizacji umowy o dostarczanie treści cyfrowych za pośrednictwem Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem
Zespół jogaonline-nacodzien.pl
1.POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Właścicielem Serwisu Internetowego jest Justyna Andrzejewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą FABRYKA ENERGII-CENTRUM JOGI JUSTYNA ANDRZEJEWSKA wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: pl. Wolności 7, 50-071 Wrocław, NIP 8862492092, REGON 021762363, adres poczty elektronicznej: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl oraz numer telefonu: 505 845 545 (dalej jako: „Usługodawca”).
- Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów albo Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (np. zawarcie umowy i obowiązki ustawowe Usługodawcy).
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą oznaczają:
- AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).
- CENNIK – cennik rodzajów Subskrypcji dostępny na stronie internetowej Jogaonline-nacodzien.pl.
- DOSTAWCA USŁUG PŁATNICZYCH – niezależny podmiot trzeci w stosunku do Usługodawcy, zajmujący się zgodnie z wyborem Klienta obsługą i rozliczeniem płatności elektronicznych i kartą płatniczą zainicjowanych złożeniem Zamówienia przez Klienta w Serwisie Internetowym. Szczegółowe dane dostępnych Dostawców Usług Płatniczych wskazane są w Regulaminie.
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia przez Usługobiorcę, w szczególności poprzez określenie warunków przyszłej umowy, w tym wybór rodzaju i/lub czasu trwania Subskrypcji oraz sposobu płatności.
- KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
- KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również aktywacja Subskrypcji) nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji biuletynu zawierającego informacje o Treściach Cyfrowych, Subskrypcji, promocjach oraz nowościach w Serwisie Internetowym.
- NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Subskrypcji lub świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
- KONTO USŁUGOBIORCY, KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Serwisu Internetowego przypisany do Usługobiorcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę, informacje o posiadanej Subskrypcji oraz o innych działaniach w ramach Serwisu Internetowego.
- PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.).
- TREŚCI CYFROWE – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. materiały tekstowe, audio i wideo), udostępniane w ramach Subskrypcji do odtworzenia z poziomu Konta Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również aktywacja Subskrypcji) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
- SERWIS INTERNETOWY, SERWIS – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym https://jogaonline-nacodzien.pl.
- SUBSKRYPCJA – umowa zawierana i wykonywana przez Klienta z Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego, której przedmiotem jest udostępnianie Treści Cyfrowych w sposób ciągły przez czas określony lub nieokreślony (to jest do czasu rezygnacji z Subskrypcji), zgodnie z wybranym rodzajem Subskrypcji. Szczegółowe informacje o dostępnych Subskrypcjach, w tym o ich koszcie i czasie trwania, dostępne są w Cenniku.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
- USŁUGOBIORCA, KLIENT – każdy, kto korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu Internetowego, w tym z jego Usług Elektronicznych i Subskrypcji, to jest (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, (2) osoba prawna oraz (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- USŁUGODAWCA – Justyna Andrzejewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą FABRYKA ENERGII-CENTRUM JOGI JUSTYNA ANDRZEJEWSKA wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: pl. Wolności 7, 50-071 Wrocław, NIP 8862492092, REGON 021762363, adres poczty elektronicznej: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl oraz numer telefonu: 505 845 545.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, które zmierza bezpośrednio do aktywacji Subskrypcji (zawarcia umowy z Usługodawcą).
2.ROLA JOGAONLINE-NACODZIEN.PL
- Serwis Internetowy umożliwia odpłatny dostęp do Treści Cyfrowych o charakterze informacyjno-edukacyjnym związanych z tematyką treningów i aktywności fizycznej. Szczegółowe informacje o katalogu dostępnych Treści Cyfrowych, w tym ich przeznaczenie i tematyka podane są na stronach Jogaonline-nacodzien.pl.
- Treści Cyfrowe dostępne w Serwisie Internetowym mają przede wszystkim na celu promowanie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. Usługodawca dokłada zawsze należytych starań, aby udostępniane Treści Cyfrowe były przygotowane zgodnie z jego najlepszą wiedzą oraz w sposób rzetelny. W trosce o bezpieczeństwo i zadowolenie wszystkich Klientów Usługodawca zaleca każdej osobie rozważne podejście do prezentowanych w Serwisie materiałów. Klient powinien w szczególności brać pod uwagę swoje indywidualne predyspozycje, takie jak kondycja fizyczna oraz stan zdrowia, gdy będzie planował wykonywanie ćwiczeń zgodnie z udostępnianymi w Serwisie materiałami i wskazówkami. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących możliwego wpływu prezentowanych zaleceń i ćwiczeń na jego stan zdrowia, Klient powinien zaniechać wykonywania ćwiczeń prezentowanych w Serwisie do czasu skonsultowania się z lekarzem i potwierdzenia możliwości wykonywania tych ćwiczeń. Serwis Internetowy oraz dostępne w nim Treści Cyfrowe mają charakter uogólniony i nie powinny stanowić wyłącznej podstawy dla jakichkolwiek decyzji podejmowanych przez Klienta, które mogłyby mieć wpływ na jego stan zdrowia.
- Usługodawca dokłada należytych starań, aby Treści Cyfrowe dostępne w Serwisie Internetowym były przygotowane zgodnie ze stanem faktycznym, obowiązującymi standardami i jego najlepszą wiedzą. Z uwagi na to, że Treści Cyfrowe kierowane są do nieoznaczonego kręgu odbiorców i mają wyłącznie przeznaczenie informacyjno-edukacyjne, Usługodawca nie ma bezpośrednio wpływu na skutki skorzystania z tych Treści przez Klienta. Osiągane przez Klienta rezultaty zależne są w znacznej mierze od czynników niezależnych od Usługodawcy i leżących po stronie Klienta, takich jak ilość włożonego czasu i własnego zaangażowania, predyspozycje i warunki fizyczne oraz stan zdrowia danego Klienta. Usługodawca nie może zagwarantować, że Treści Cyfrowe spełnią oczekiwania co do ich przydatności do szczególnego celu, o którym Usługodawca nie wiedział i którego nie zaakceptował w chwili zawierania umowy z Klientem. Niniejszy punkt Regulaminu ma wyłącznie charakter informacyjny i nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw ustawowych Konsumentów lub Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy za nienależyte spełnienie świadczenia.
3.OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, tematyką oraz niniejszym Regulaminem, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorcy zabrania się również podejmowania działań zakłócających prawidłowe funkcjonowanie Serwisu.
- Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane w Serwisie Internetowym dane Usługobiorców, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze tych danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, podejmie odpowiednie kroki w celu niezwłocznego uniemożliwienia do nich dostępu.
- Do prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymogów technicznych przez Usługobiorcę:
- Urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
- Laptop / komputer: (1) procesor: Intel Core i3 ósmej generacji lub odpowiednik z innej firmy; (2) pamięć RAM: 4 GB RAM-u (zalecane 8 GB dla lepszej wydajności); (3) przestrzeń dyskowa: 128 GB SSD lub większy (dla lepszej responsywności systemu i szybszego uruchamiania aplikacji); (4) karta graficzna: wbudowana karta graficzna wystarczy do odtwarzania wideo w jakości HD.
- Tablet: (1) procesor: Qualcomm Snapdragon 600-serii lub odpowiednik z innej firmy; (2) pamięć RAM: 2 GB RAM-u (zalecane 4 GB dla lepszej wydajności); (3) przestrzeń dyskowa: 32 GB pamięci wewnętrznej lub więcej; (4) wyświetlacz: rozdzielczość ekranu HD lub wyższa.
- Telefon: (1) procesor: Qualcomm Snapdragon 600-serii lub odpowiednik z innej firmy; (2) pamięć RAM: 2 GB RAM-u (zalecane 4 GB dla lepszej wydajności); (3) przestrzeń dyskowa: 32 GB pamięci wewnętrznej lub więcej; (4) wyświetlacz: Rozdzielczość ekranu HD lub wyższa.
- Łącze internetowe: (1) prędkość: przynajmniej 5 Mbps dla jakości SD i przynajmniej 25 Mbps dla jakości HD lub wyższej; (2) stabilność: stabilne połączenie internetowe, najlepiej z szybkim Wi-Fi lub połączeniem przewodowym; (3) transfer danych: nieograniczony lub wystarczający plan transferu danych dla przeglądania filmów online.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge.
- Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Serwisu Internetowego było dla Usługobiorców bezpieczne. Korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się jednak ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych i Treści Cyfrowych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Usługobiorcy. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Usługobiorca zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.
4.USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SERWISIE INTERNETOWYM
- Korzystać z Usług Elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Usługobiorca.
- Korzystanie z Usług Elektronicznych jest nieodpłatne, z zastrzeżeniem, że złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek dokonania płatności z tytułu aktywacji Subskrypcji i zawarcia określonej umowy przez Klienta z Usługodawcą.
- Usługodawca udostępnia Usługobiorcom następujące Usługi Elektroniczne:
- Rejestracja i utrzymywanie Konta Usługobiorcy.
- Zapis do Newslettera.
- Składanie Zamówień za pomocą Formularza Zamówienia w celu aktywacji Subskrypcji.
- Podstawową Usługą Elektroniczną świadczoną za pośrednictwem Serwisu jest Konto. Utworzenie Konta pozwala uzyskać dostęp do pozostałych funkcjonalności i zasobów Serwisu, do korzystania z których zastrzeżono wymóg posiadania Konta, w tym także aktywacji Subskrypcji i dostępu do Treści Cyfrowych.
- Szczegółowy opis Usług Elektronicznych i zasad ich działania dostępny jest w poniższym Regulaminie oraz na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności w postaci komunikatów, instrukcji oraz wyjaśnień wyświetlanych w trakcie korzystania ze strony Serwisu.
- Usługa Elektroniczna Konto Usługobiorcy – korzystanie z Konta jest możliwe po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu interaktywnego formularza rejestracji dostępnego na stronie Serwisu Internetowego oraz (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W formularzu rejestracji Konta niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę swojego adresu poczty elektronicznej oraz hasła. Wybrane hasło powinno być odpowiednio złożone oraz nie powinno być powtórzeniem hasła stosowanego przez Usługobiorcę do logowania na innych stronach i aplikacjach internetowych. Usługodawca może udostępnić także funkcję logowania za pomocą danych logowania do innych serwisów i usług internetowych takich jak Google, Facebook oraz Apple ID. W razie skorzystania z funkcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Konto w Serwisie Internetowym zostaje utworzone z chwilą pierwszego logowania Usługobiorcy.
- Usługobiorca obowiązany jest aktualizować swoje dane podane w ramach Konta w razie ich zmiany. Usługobiorca obowiązany jest zachować dostęp do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Usługobiorcy zabrania się udostępniania Konta innym osobom, w szczególności poprzez najem lub użyczenie Konta. Usługobiorca może posiadać wyłącznie jedno Konto w Serwisie Internetowym w tym samym czasie.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie i przez czas nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, na przykład drogą poczty elektronicznej pod adres: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl. Po usunięciu Konta nie jest możliwe logowanie do Konta oraz korzystanie z jego zasobów i funkcjonalności, przy czym Usługobiorca może ponownie utworzyć Konto w przyszłości tak jak za pierwszym razem. W przypadku usunięcia Konta przez Usługodawcę z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy i wskazanych w pkt. 4.9 niżej, ponowne utworzenie Konta uzależnione jest od zgody Usługodawcy po ustaniu wszystkich przyczyn będących podstawą jego usunięcia.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia, a w ostateczności także usunięcia Konta Usługobiorcy z ważnych powodów, polegających na rażącym lub uporczywym naruszaniu niniejszego Regulaminu lub warunków Subskrypcji, to jest w następujących przypadkach: (1) gdy Usługobiorca zalega z jakimikolwiek wymagalnymi płatnościami na rzecz Usługodawcy; (2) gdy działania danego Usługobiorcy naruszają bezprawnie renomę Usługodawcy, jego Treści Cyfrowych lub Serwisu Internetowego; (3) gdy Usługobiorca korzysta z Serwisu Internetowego lub Treści Cyfrowych niezgodnie z ich przeznaczeniem i tematyką, szczególnie poprzez naruszenie warunków licencyjnych dotyczących zakazu rozpowszechniania, kopiowania i wprowadzania treści Usługodawcy do obrotu; (4) gdy działania Usługobiorcy stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy i Serwisu Internetowego lub bezpieczeństwa innych Usługobiorców podczas korzystania przez nich z Serwisu; albo (5) gdy Usługobiorca dostarcza w Serwisie Internetowym Nielegalne Treści lub inne treści niezgodne z Regulaminem, w tym także treści bezprawne, wulgarne i obraźliwe, treści naruszające cudze dobra osobiste i prawa autorskie lub inne prawa własności intelektualnej, treści sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, a także treści promujące pośrednio bądź bezpośrednio inne strony internetowe, firmy, produkty i usługi konkurencyjne względem Usługodawcy i Serwisu Internetowego.
- Zawieszenie Konta polega na wyłączeniu Usługobiorcy możliwości logowania do Konta. W czasie zawieszenia nie jest możliwe korzystanie z jakichkolwiek funkcjonalności i zasobów Konta, w tym posiadanej Subskrypcji. Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony – do czasu ustania przyczyny jego zawieszenia. W czasie zawieszenia Konta Usługobiorca powinien podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny, która była podstawą zawieszenia, a po jej usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca aktywuje Konto niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 Dni Roboczych od momentu otrzymania informacji o ustaniu przyczyny jego zawieszenia.
- Usługodawca przed podjęciem decyzji o zawieszeniu lub usunięciu Konta w miarę możliwości wzywa Usługobiorcę do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe – Usługodawca może podjąć określoną decyzję. Niezwłocznie po podjęciu decyzji o zawieszeniu lub usunięciu Konta, Usługodawca przesyła temu Usługobiorcy wiadomość z informacją o przyczynie zawieszenia lub usunięcia na przypisany do jego Konta adres e-mail. Usługodawca zobowiązuje się w pierwszej kolejności podjąć decyzję o zawieszeniu Konta, a jego usunięcie traktowane jest jako ostateczne rozwiązanie przewidziane na wypadek, gdy zawieszenie Konta okazałoby się niewystarczające lub niecelowe ze względu na skutki dokonanych naruszeń lub ich powtarzalność.
- W przypadku gdy zawieszenie Konta Usługobiorcy trwa co najmniej 30 dni kalendarzowych i przyczyny jego zawieszenia nadal nie ustały, Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z Konta z 7-dniowym terminem wypowiedzenia, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Usługobiorcy. Po upływie terminu wypowiedzenia Konto zostaje bezpowrotnie usunięte.
- Usunięcie Konta z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Usługobiorcy nie uprawnia Usługobiorcy do otrzymania zwrotu należności za niewykorzystany okres Subskrypcji, co nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw ustawowych Usługobiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie prawa odstąpienia od umowy na odległość.
- Usunięcie Konta w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla możliwości dalszego przechowywania przez Usługodawcę danych Usługobiorcy przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż prowadzenie Konta) zgodnych z polityką prywatności Serwisu Internetowego.
- Usługa Elektroniczna Newsletter – zapisanie się na Newsletter możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) podaniu w oknie Newslettera widocznym na stronie Serwisu Internetowego adresu poczty elektronicznej Usługobiorcy, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera oraz (2) kliknięciu pola „Zapisz się” – z tą chwilą Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter. Na Newsletter można się także zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie rejestracji Konta lub składania Zamówienia – w takim wypadku z chwilą utworzenia Konta lub złożenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia – składanie Zamówienia rozpoczyna się z momentem kliknięcia pola „Wykup dostęp” dostępnego po zalogowaniu w Serwisie z poziomu Konta Klienta. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięciu na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu formularza pola „Kupuję i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Serwisu). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej, a także danych dotyczących zawieranej umowy: rodzaj i/lub czas trwania Subskrypcji oraz sposób płatności. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami, którzy chcą otrzymać fakturę, niezbędne jest także podanie nazwy firmy i numeru NIP.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
5.WARUNKI AKTYWACJI I REZYGNACJI Z SUBSKRYPCJI
- Aktywacja Subskrypcji zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu 5. Regulaminu równoznaczna jest z zawarciem umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych udostępnianych odpłatnie z poziomu Konta w Serwisie Internetowym.
- Dokonując zakupu Subskrypcji, Klient nie otrzymuje na własność żadnych Treści Cyfrowych – przedmiotem umowy między Usługodawcą a Klientem jest wyłącznie ograniczony czasowo dostęp do zawartości Serwisu w postaci Treści Cyfrowych na zasadach określonych w punkcie 6. Regulaminu.
- W zależności od wybranego rodzaju Subskrypcji umowa z Klientem zawierana jest na czas określony lub nieokreślony – to jest do czasu rezygnacji z Subskrypcji (wypowiedzenia umowy) przez Klienta. Rezygnacja z Subskrypcji na czas nieokreślony możliwa jest w każdej z chwili, z zastrzeżeniem, że staje się ona skuteczna z ostatnim dniem opłaconego okresu rozliczeniowego. Rezygnacji z Subskrypcji można dokonać z poziomu ustawień swojego Konta – w tym celu należy kliknąć odpowiednio oznaczone pole rezygnacji z Subskrypcji.
- Rozliczenia z tytułu umowy dokonywane są stosownie do wybranego rodzaju Subskrypcji w następujący sposób:
- Płatności cykliczne (Subskrypcja na czas nieokreślony) – płatność ponawiana jest automatycznie, do momentu rezygnacji Klienta, na początku nowego okresu rozliczeniowego. O ile Cennik nie stanowi inaczej, okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc (począwszy od daty złożenia i opłacenia Zamówienia na Subskrypcję) – jest to także minimalny czas trwania zobowiązań Klienta wobec Usługodawcy z tytułu zawartej umowy. Ponowienie płatności następuje poprzez obciążenie instrumentu płatniczego Klienta (karty płatniczej lub kredytowej) przez Dostawcę Usług Płatniczych. Zachowanie ciągłości Subskrypcji wymaga podpięcia akceptowanego przez Dostawcę Usług Płatniczych instrumentu płatniczego i zapewnienia jego pozytywnej autoryzacji w dniu planowanego rozliczenia. W przeciwnym razie płatność nie będzie mogła zostać zrealizowana i Subskrypcja wygaśnie do czasu jej ponownej aktywacji przez Klienta w taki sam sposób, jak za pierwszym razem.
- Płatność jednorazowa (Subskrypcja na czas określony) – płatność dokonywana jest jednorazowo z góry za cały okres Subskrypcji. O ile Cennik nie stanowi inaczej, okres ten może wynosić 1, 3 lub 12 miesięcy, w zależności od wyboru Klienta – jest to także minimalny czas trwania zobowiązań Klienta wobec Usługodawcy z tytułu zawartej umowy. Po zakończeniu opłaconego okresu Subskrypcja automatycznie wygasa – jej przedłużenie możliwe jest ręcznie, poprzez ponowne złożenie Zamówienia przez Klienta w taki sam sposób, jak za pierwszym razem.
- Szczegółowe informacje o dostępnych Treści Cyfrowych, ich opis, tematyka czy inne istotne informacje, podane są Klientowi na stronach Serwisu Internetowego, w tym również przed rozpoczęciem składania Zamówienia przez Klienta. Informacje te stanowią integralną część oferty Usługodawcy i Klient powinien zapoznać się z nimi każdorazowo przed zakupem Subskrypcji w Serwisie.
- Ceny uwidocznione na stronie Serwisu Internetowego, w tym w Cenniku, podane są w złotych polskich i zawierają podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami, a także o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Serwisu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia umowy z Usługodawcą. W przypadku umowy zawieranej na czas nieoznaczony, Usługodawca podaje w ten sam sposób łączną cenę obejmujące wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę – także łączne miesięczne płatności z tytułu tej umowy.
- Procedura aktywacji Subskrypcji przebiega standardowo w następujący sposób:
- Zawarcie umowy między Klientem i Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Formularza Zamówienia zgodnie z pkt. 4.17 Regulaminu.
- Po przekierowaniu do bramki płatniczej obsługiwanej przez Dostawcę Usług Płatniczych Klient powinien podać dane wymagane do celów rozliczeniowych (np. dane karty płatniczej) i niezwłocznie dokonać zapłaty za aktywację Subskrypcji zgodnie z Cennikiem. W przeciwnym razie sesja płatności może wygasnąć i transakcja nie dojdzie do skutku. W takim wypadku dla aktywacji Subskrypcji Klient powinien powtórzyć proces składania Zamówienia w taki sam sposób jak za pierwszym.
- Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie warunków wybranego rodzaju Subskrypcji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa między Klientem a Usługodawcą.
- Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Subskrypcji w Jogaonline-nacodzien.pl:
- Płatności elektroniczne i kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – aktualne sposoby płatności podane są w trakcie składania Zamówienia oraz na stronie internetowej https://www.przelewy24.pl.
- Obsługą płatności elektronicznych i kartą płatniczą zgodnie z wyborem Klienta zajmuje się Dostawca Usług Płatniczych, to jest spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935 przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł w całości opłacony; NIP 7792369887, REGON 301345068.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Cenniku, z zastrzeżeniem, że zmiany te nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów, w szczególności zmiany pozostają bez wpływu na zawarte, realizowane i wykonane umowy, w tym na rozpoczęte i zakończone okresy rozliczeniowe Subskrypcji. W przypadku gdyby zmiana powodowała jakiekolwiek podwyższenie ceny lub zmianę innych parametrów Subskrypcji z płatnością cykliczną, Klient musi każdorazowo potwierdzić zgodę na planowaną zmianę, aby nastąpiło automatyczne ponowienie płatności za Subskrypcję. W razie braku wyrażenia zgody przed planowanym wejściem w życie takiej zmiany, płatność cykliczna nie zostanie ponowiona automatycznie, a Subskrypcja wygaśnie z upływem ostatniego dnia opłaconego okresu rozliczeniowego. Po jej wygaśnięciu Klient może wciąż dokonać ponownej aktywacji Subskrypcji ręcznie w taki sam sposób, jak za pierwszym razem.
- Usunięcie Konta, rezygnacja albo zaprzestanie korzystania z Subskrypcji w jakikolwiek inny sposób po jej aktywowaniu nie uprawnia Klienta do otrzymania zwrotu płatności za niewykorzystany czas trwania opłaconego okresu Subskrypcji. Zastrzeżenie to nie ma jednak na celu wyłączać ani ograniczać praw ustawowych Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w pkt. 10 Regulaminu.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej z Usługodawcą umowy następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu przed złożeniem Zamówienia oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 5.7 lit. c) Regulaminu. Treść umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Serwisu Internetowego.
6.ZASADY KORZYSTANIA Z TREŚCI CYFROWYCH
- Niniejszy punkt 6. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte określają domyślne zasady korzystania z Treści Cyfrowych będących przedmiotem umowy zawartej z Usługodawcą na skutek aktywacji Subskrypcji. Zasady te mają zastosowanie w razie braku ustalenia dla Treści Cyfrowych odrębnych warunków (np. w Cenniku lub opisie wybranej Subskrypcji na stronie Jogaonline-nacodzien.pl) lub w zakresie nieuregulowanym odrębnymi warunkami.
- Dostęp do Treści Cyfrowych zastrzeżony jest dla Klientów, którzy złożyli i opłacili Zamówienie za pośrednictwem Serwisu Internetowego oraz posiadają aktywne Konto Usługobiorcy.
- Korzystanie przez Klienta z Treści Cyfrowych możliwe jest wyłącznie przez czas wynikający każdorazowo z zawartej umowy, to jest w szczególności z opłaconego okresu rozliczeniowego Subskrypcji.
- Termin realizacji – aktywacja Subskrypcji i rozpoczęcie dostarczania Treści Cyfrowych na rzecz Klienta następuje niezwłocznie, nie dalej jednak niż w terminie 2 Dni Roboczych od dokonania przez Klienta płatności. Płatność uważa się za dokonaną przez Klienta z chwilą uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Usługodawcy Jogaonline-nacodzien.pl.
- Treści Cyfrowe udostępniane są z poziomu Konta Usługobiorcy w Serwisie Internetowym. Klient nie ma możliwości pobierania i zapisywania udostępnionych mu Treści Cyfrowych w pamięci swojego urządzenia końcowego, o ile takiej funkcjonalności nie udostępniono bezpośrednio w Serwisie Internetowym.
- Wszelkie prawa do Treści Cyfrowych, w tym także prawa autorskie w przypadku gdy stanowią one utwór w rozumieniu przepisów Prawa Autorskiego, przysługują Usługodawcy bądź innym uprawnionym podmiotom trzecim.
- Korzystanie przez Klienta z Treści Cyfrowych możliwe jest wyłącznie dla własnego, osobistego użytku Klienta, w tym w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej lub zawodowej, w zakresie określonym niniejszym Regulaminem oraz przepisami Prawa Autorskiego.
- Klient w ramach posiadanej Subskrypcji jest jedynie uprawniony korzystać z Treści Cyfrowych w sposób zgodny z ich przeznaczeniem i tematyką, w zakresie niezbędnym do korzystania z nich dla celów, w jakich zostały one udostępnione zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz ich opisem na stronach Jogaonline-nacodzien.pl, a w razie braku ich określenia dla celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści Cyfrowych tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk.
- Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące oraz odmiennych postanowień Subskrypcji: (1) Klient nie jest uprawniony do udostępniania Treści Cyfrowych osobom trzecim; (2) Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania Treści Cyfrowych w celach zarobkowych, w tym do wprowadzania Treści Cyfrowych do obrotu; (3) Klient nie jest uprawniony do przenoszenia, sublicencjonowania ani upoważniania innych osób do korzystania z Treści Cyfrowych; (4) Klient nie jest uprawniony do kopiowania, powielania, modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, odkodowywania, dekompilowania, dezasemblowania lub jakichkolwiek innych prób ingerencji w Treści Cyfrowe, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego korzystania z Treści Cyfrowych zgodnie z umową.
- W odniesieniu do Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na Prawach Konsumenta, Usługodawca może dokonać zmiany Treści Cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły, która nie jest niezbędna do zachowania ich zgodności z umową, tylko w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z uzasadnionych przyczyn, tj. (1) gdy zmiana jest niezbędna do dostosowania Treści Cyfrowych do nowego środowiska technicznego lub do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych albo też (2) gdy zmiana jest niezbędna do dostosowania Treści Cyfrowych do aktualnych trendów, statystyk oglądalności i ogólnego zainteresowania wśród użytkowników – oraz wyłącznie w zakresie, w jakim ta przyczyna wpływa na zmianę. Usługodawca nie może jednak dokonać zmiany Treści Cyfrowych dostarczanych w sposób jednorazowy. Wprowadzenie zmiany, o której mowa powyżej, nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Klienta, a Usługodawca ma obowiązek poinformować Klienta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana, o której mowa powyżej, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta do Treści Cyfrowych lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować go z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Prawo wypowiedzenia, o którym mowa w zadaniu poprzednim, nie ma zastosowania, jeżeli Usługodawca zapewnił Klientowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Treści Cyfrowych zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.
7.KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl), za pośrednictwem której można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Serwisu Internetowego, w tym również zasięgnąć pomocy technicznej w razie jakichkolwiek problemów związanych z działaniem Usług Elektronicznych, Subskrypcji i Treści Cyfrowych. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.
8.PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- Niniejszy punkt 8. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Treści Cyfrowych, Subskrypcji, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.
- Reklamacja może zostać złożona na przykład:
- pisemnie na adres: pl. Wolności 7, 50-071 Wrocław;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl.
- Zaleca się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.
- Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, zrzuty ekranu, dokumenty) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Usługodawcy są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.). Do reklamacji Treści Cyfrowych dostarczanych na rzecz Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie Treści Cyfrowych miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu, określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w razie braku zgodności Treści Cyfrowych z umową.
9.USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Postanowienia niniejszego punktu 9. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się także do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątków wymienionych w pkt. 9.4 oraz kosztów określonych w pkt. 9.5 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie do Usługodawcy oświadczenia przed jego upływem, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail: kontakt@jogaonline-nacodzien.pl) albo pisemnie pod adresem: pl. Wolności 7, 50-071 Wrocław. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo załączony jest do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Termin do odstąpienia od umowy, której przedmiotem jest dostarczanie Treści Cyfrowych, rozpoczyna bieg od dnia zawarcia tej umowy (aktywacji Subskrypcji).
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do (1) umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta oraz (2) umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- W przypadku odstąpienia od umowy, gdy nie ma zastosowania żaden z wyjątków wskazanych w pkt. 9.4 Regulaminu, stosuje się poniższe postanowienia określające skutki i koszty związane z odstąpieniem od umowy przez Konsumenta:
- Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem kosztu rozpoczętych świadczeń zgodnie z pkt. 9.5 lit. b) poniżej. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (np. po aktywacji Subskrypcji), Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku z Treściami Cyfrowymi, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę; (3) zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3,) Usługodawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści Cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dalszego dostępu do nich z poziomu jego Konta w Serwisie, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Treści Cyfrowych i udostępniania ich osobom trzecim.
10.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie Konsumentom informacji dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej; lub (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00-18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
11.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy punkt 11. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Usługobiorcę lub Klienta niebędącego Konsumentem. Ponadto niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Klienta lub Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, chyba że zastosowanie do niego postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.
- Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi lub braku zgodności Treści Cyfrowych z umową zostaje niniejszym wyłączona.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta/Usługobiorcę, w szczególności podanych na Koncie w Serwisie. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta/Usługobiorcy przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W ramach weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do zawieszenia Konta oraz wstrzymania wykonania Zamówienia na czas trwania weryfikacji.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
- Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji usług przez Usługodawcę nie będą stanowiły podstawy dla Klienta/Usługobiorcy do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte świadczenie usług zostało spowodowane czynnikami, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
- Usługodawca nie ponosi wobec Klienta/Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. niezapowiedziane przerwy w dostawie prądu lub dostępie do sieci Internet, ataki hackerskie, katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, strajki pracownicze, akty władzy wykonawczej lub ustawodawczej) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.
- Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Klienta/Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości uiszczonej ceny z tytułu Subskrypcji za okres ostatniego roku, a w każdym razie nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta/Usługobiorcę w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia jakiejkolwiek umowy lub roszczeń niezwiązanych bezpośrednio z umową. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta/Usługobiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta/Usługobiorcy.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
12.PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE
- Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego oraz jego Usług Elektronicznych, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service), możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu, Usług Elektronicznych oraz dostęp do Treści Cyfrowych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie rozsądne i możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
- Usługodawca informuje niezwłocznie Usługobiorców o wszelkich błędach oraz awariach technicznych,
o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
- Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Serwisu oraz jego zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi.
- Usługodawca obowiązany jest planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu w Serwisie (np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest informować Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także przewidywany czas trwania planowanej przerwy.
- Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, o których mowa
w niniejszym punkcie 12. Regulaminu. Niniejszy punkt 12. Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać ustawowej odpowiedzialności Usługodawcy względem Usługobiorcy będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ani jakichkolwiek innych uprawnień tego Usługobiorcy przyznanych mu przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
13.PRAWA AUTORSKIE DO SERWISU INTERNETOWEGO
- Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną przepisów Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona Serwisu Internetowego obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
- Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie autorskiej. Usługobiorca nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Usługobiorca zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
- Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
14.OPINIE KLIENTÓW
- Usługodawca może udostępniać opinie wystawione przez Klientów korzystających z Serwisu Internetowego, w tym jego Subskrypcji.
- Wyrażenie opinii nie jest możliwe za pośrednictwem Serwisu Internetowego. Klient może jednak podzielić się swoją opinią o Serwisie Internetowym, w tym o zawartej umowie, w indywidualnej komunikacji z Usługodawcą lub na jego profilach, grupach dyskusyjnych na portalach społecznościowych lub w innych zewnętrznych serwisach agregujących opinie. Usługodawca może także zwrócić się do Klienta z prośbą o opinię w trakcie lub po zakończeniu umowy.
- Usługodawca publikuje na stronach Serwisu Internetowego wyłącznie opinie, w przypadku których możliwe było potwierdzenie, iż pochodzą one od zweryfikowanych Klientów korzystających z Serwisu Internetowego, w tym jego Subskrypcji.
- Opinie mogą być udostępniane przez Usługodawcę bezpośrednio na stronie Serwisu Internetowego (np. na stronie głównej lub w dedykowanej zakładce z opiniami Klientów).
- Usługodawca zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od jego Klientów, którzy faktycznie korzystali z usług Serwisu Internetowego. W tym celu Usługodawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
- Opublikowanie opinii na stronie Serwisu Internetowego (np. pochodzącej z profilu na portalu społecznościowym) wymaga wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca jest Klientem Serwisu Internetowego – w tym wypadku Usługodawca sprawdza, czy osoba ta dokonała rzeczywiście zakupu Subskrypcji w Serwisie Internetowym.
- Usługodawca może też kontaktować się bezpośrednio ze swoimi Klientami, np. na podany przez nich adres poczty elektronicznej lub przez portale społecznościowe, w celu poproszenia ich o wyrażenie opinii – w ten sposób Usługodawca upewnia się, że opinie pozyskiwane są wyłącznie od osób, które dokonały zakupu i skorzystały z jego Subskrypcji.
- W razie wątpliwości Usługodawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Usługodawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient faktycznie kupił i skorzystał z Subskrypcji w Serwisie Internetowym, Usługodawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem danej opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że jest Klientem Serwisu Internetowego oraz dokonał zakupu i skorzystał z jego Subskrypcji.
- Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych umów w celu wystawienia opinii. Opinia o Serwisie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą faktycznym Klientem Serwisu Internetowego. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
- Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient faktycznie kupił i korzystał z Subskrypcji w Serwisie Internetowym mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 8. Regulaminu.
- Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Serwisu Internetowego. Usługodawca nie zamieszcza sponsorowanych opinii.
15.NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
- Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Serwisu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Serwisu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca może mieć też możliwość dostarczania i przechowywania danych np. za pośrednictwem Konta, korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
- PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej kontakt@jogaonline-nacodzien.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom/Usługobiorcom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
- Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
- Na adres poczty elektronicznej kontakt@jogaonline-nacodzien.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
- Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
- Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Usługobiorcę:
- Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Serwisu Internetowego:
- obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach Zamówień lub Konta), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
- obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
- zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
- zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego;
- zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
- obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Serwisu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Serwisie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
- obowiązek korzystania ze Serwisu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Serwisu Internetowego lub osób trzecich.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Serwisu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
- Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
- Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
- Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 8. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
- Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
- Usługobiorcy bądź inne osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
16.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany, dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych lub Treści Cyfrowych; zmiany terminów i sposobów płatności lub wykonania umowy; zmiany danych Usługodawcy; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Treści Cyfrowych, Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; poprawy jakości obsługi Klientów/Usługobiorców – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Powiadomienie o proponowanych zmianach wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania 15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Treści Cyfrowych, Usług Elektronicznych i Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia Usługodawca.
- W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. Subskrypcje i świadczenie Usługi Elektronicznej Konto) Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy.
- W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Konsument oraz Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu Konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca gwarantuje w takim wypadku Konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
Dziękujemy za uważną lekturę!
W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt korzystając z danych podanych na wstępie.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług
Zespół jogaonline-nacodzien.pl
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
FABRYKA ENERGII-CENTRUM JOGI JUSTYNA ANDRZEJEWSKA
pl. Wolności 7, 50-071 Wrocław
jogaonline-nacodzien.pl
kontakt@jogaonline-nacodzien.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.